سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

به عنوان مثال؛ اگر در حوزه کودک و نوجوان تولید محتوا انجام می‌دهید، تولید محتوا می‌بایست مناسب این سنین باشد و یا اگر حوزه کسب و کار مربوط به آموزش است می‌بایست کمی رسمی‌تر اقدام به تولید محتوا کنید. هدینگ یا سرفصل در صفحات می‌تواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیش‌رو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند. در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو می‌شوید که می‌بایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف می‌باشد و یک منظور را دارد. در هر حوزه و کسب و کاری تعدادی عبارت وجود دارد که برای وبسایت سودآوری دارند.

راهنما و انجمن پشتیبانی گوگل

اما اگر سئوی تکنیکال شما بهم ریخته است، پس قرار نیست سایت شما رتبه بندی شود. همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و منابع اطلاعاتی و دانش محور در نتایج جستجو می‌توانند جذب کاربران را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند. به عنوان مثال، وقتی شخصی لازانیا را در گوگل تایپ می‌کند، احتمالاً به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعمل‌هایی برای طرز تهیه آن است. اگر مقاله ای در مورد تهیه لازانیا نوشته اید، دوست دارید مردم دستور پخت شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از همه وب سایت‌های دیگر با دستور العمل‌های لازانیا قرار بگیرید. قائدتا با توجه به حجم بالای رقابتی کار آسانی نیست، اما این همان چیزی است که بازاریابی سئو به آن میپردازد.

دوره‌های سئو

آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، محتوای یک صفحه از سایت به بخش‌ها و صفخات دیگر سایت یا سایت‌های دیگر ارتباط پیدا می‌کند. به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند سبب شود که محتوای شما در طی سرچ کردن در موتور جست‌وجوگر گوگل، به عنوان اولین نتایج مشاهده شود و نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند. هیچ کار واحدی وجود ندارد که انقلابی در عملکرد استراتژی سئو شما به پا کند.

سرعت سایت

به این رقابت، هم‌نوع‌خواری می گویند، چون دو صفحه سایت شما برای شکست یکدیگر تلاش می کنند. ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم. صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند.

  • می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.
  • سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد.
  • اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد.
  • اما هنوز هم روش هایی وجود دارد که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم های گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند.

در ادامه مواردی که در این چک لیست باید رعایت کنید را برایتان آورده‌ایم. هر ساله نسخه جدیدی از چک لیست سئو ارائه می‌شود که این چک لیست‌ها مطابق با آخرین تغییراتی است که در گوگل اعمال شده است. این آپدیت بیش از همه بر سایت‌های پزشکی اثرگذار بود و از ارائه نتایج نادرست و ناقص پزشکی جلوگیری می‌کرد. در ادامه، الگوریتم‌های گوگل به ترتیب سال را برای شما بیان خواهیم کرد.

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟